فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶         
  

داروی گیاهی از عصاره گیاه گلنار فارسی برای درمان سریع زخم‌های ناشی از آفت دهان در دانشگاه آزاد اصفهان تولید شد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اصفهان امروز گفت: گیاه گلنار فارسی در درمان آفت‌های مینور دهان موثر است.
آقای نجفی افزود: این داروی گیاهی علاوه بر کاهش دردهای ناشی از زخم‌های آفت دهان ، زخم‌ها را در مدت سه تا چهار روز درمان می کند .
محقق و عضو باشگاه پژوهشگران جوان این دانشگاه و تولید کننده دارو هم مدت اجرای این طرح را از سال 83 تاکنون به مدت 9 سال اعلام کرد و گفت: گیاه گلنار فارسی را در کشور ،گل انار غیرمثمر می‌نامند که در طب سنتی ایران از آن به عنوان قابض و بندآورنده خون در شرایط بالینی متنوعی از جمله هموروئید ، خونریزی بینی، خونریزی زیاد رحمی و التهاب استفاده می‌شد.
آقای گوانجی افزود: پس از مطالعه ترکیبات شیمیایی، اثر عصاره آبی و الکلی گلنار فارسی بر روی 240 بیمار مبتلا به آفت مینور بررسی و مشخص شد عصاره الکلی این گیاه دارای اثر معناداری در درمان آفت دهان نسبت به عصاره آبی آن و ترکیبات فنلی و دیگر ترکیبات موثر موجود در این گیاه در درمان زخم های دهانی است.
وی گفت: در طرح‌های توسعه این دارو قرار است بر اساس استانداردهای جهانی ، فرمول بهتری از این دارو عرضه تا اثربخشی آن افزایش داده شود.
آقای گوانجی افزود: نتایج اثر این دارو در ژورنال پزشکی و داروسازی در پایگاه علمی الزیور به نشانی http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2213422014000213 نمایه شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.